23 Kasım 2011 Çarşamba

ENAD & INTECH // BASIN


BASINDA INTECH & ENAD

Case Manegement 
Sistemi Türkiye’de
A. Cevat UĞRAŞ / ANKARA - INTECH (Implementation of Artificial İntelligent Technologies in Rehabilitation Engineering) projesi ile uygulanacak sistemle engelli insanların yapabilecekleri iş alanları belirlenerek iş istihdamı sağlanabilecek. INTECH; yapay zeka teknolojisini rehabilitasyon alanında uygulamak. Birkaç Avrupa ülkesiyle yapılan bu proje Türkiye’ye farklı yenilikler kazandırmayı amaçlamaktadır. Case Manegement sistemiyle zihinsel ve fiziksel engelli insanların yapabilecekleri iş alanlarını belirlemek ve bu iş alanlarında engelli insanları yetiştirip uygun bir işe yerleştirmektir. Amaç, her engelli insanla bire bir ilgilenilip onların iş alanında motivasyonunu artırmak ve kendilerine olan güvenini geliştirip hayatta mutlu olmalarını sağlamaktır. INTECH projesi 4 ülkeyle yapılıp, 6 ortaktan oluşuyor.
Ankara’da Projenin volarizasyon sorumluluğunu "Engelli Aileleri Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği" (ENAD) yapacak. Projenin koordinatoru Dost Özel Eğitim. İlk toplantı Ankara’da olup Proje hakkında kimlerin neler yapacağı görüşülüp ortaklara görevleri dağıtıldı. Toplantıdan sonra DOST yabancı ortaklara Ankara’yı tanıtıp gezdirdi. Türkiye’den; Başkent Dost Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, INTECH projesinin yönetim koordinatörluğünü yapmakta. Ayrıca eğitim testleri ve eğitim programları hazırlamakta. Yaygınlaşmasını sağlamak için çalışmaktadır. Yıldız Teknik Üniversitesinin projeyi detaylı bir şekilde inceleyip rehabilitasyon mühendisliğinde yapay zekayı hedef grubuna uygulamaktadır. Özellikle mesleki rehabilitasyon elemanlarından fizyoterapistler üzerinde yeni eğitim programları uygulamakta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder